۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۷۹۹۹۹
آیت الله نوری همدانی:

مردم تا کی باید منتظر اقدام مسؤولان برای حل مشکلات معیشتی باشند| گرانی های افسار گسیخته ربطی به تحریم و دلار ندارد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی گرانی ها و افزایش افسار گسیخته قیمت اجناس را بی ارتباط با تحریم ها و دلار دانست و گفت: مردم تا کی باید منتظر اقدام مسؤولان برای حل مشکلات معیشتی باشند.
درس خارج فقه حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در ابتدای نخستین درس خارج فقه خود در سال جدید تحصیلی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت سخت معیشتی مردم و تأکید بر لزوم اقدام عاجل برای حل مشکلات گفت: مردم تا کی باید منتظر اقدام مسؤولان برای حل مشکلات معیشتی باشند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، گرانی ها و افزایش افسار گسیخته قیمت اجناس را بی ارتباط با تحریم ها و دلار دانست و افزود: بسیاری از محصولات تولید داخل است و اگر مسؤولان نظارت و اشراف لازم را داشته باشند بخش عمده ای از مشکلات حل خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی مطالبه رهبری، مراجع، علما و حوزه های علمیه را علاج وضعیت بیمار اقتصاد کشور عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه نظارتی وجود دارد و گرانی ها روز به روز بیشتر می شود، در حالی که وظیفه مسؤولان این است که برای کنترل قیمت ها و عدم فشار اقتصادی بر مردم تلاش جدی کنند و این مشکلات برعهده بعضی از افراد بی کفایت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حضور عاشورایی ملت ایران در مراسم های عزاداری دهه اول محرم ادامه داد: حضور مردم در دهه محرم نشان داد تبلیغات دشمن اثر نداشت و فرهنگ ایثار و شهادت، عزت طلبی و ظلم ستیزی همچنان ادامه دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حضور مردم در مراسمات عزاداری تبلیغات سوء دشمن را بی اثر کرد، ابراز داشت: عشق و علاقه به حضرت سیدالشهداء ماندگار است و مردم نشان دادند که تحت تأثیر تبلیغات دشمنان قرار نگرفته اند و بر زنده بودن فرهنگ ظلم ستیزی تأکید دارند.

وی همچنین جنایت تروریستی اهواز را محکوم و خاطرنشان کرد: این جنایت کور نشانگر پستی دشمن بود و سبب شد که مردم چهره زشت و کریه دشمنان انقلاب را بهتر بشناسند، دشمن با ایجاد ناامنی سعی در ایجاد هراس و تفرقه در جامعه دارد اما به فضل الهی  این حادثه موجب وحدت و انسجام بیشتر مردم شد.

ارسال نظرات